‘Flesh can’t can’ t not’t ‘tis flesh h…’ is een multisensoriële voorstelling van de Costa Ricaans-Nicaraguaanse kunstenaar Mario Barrantes Espinoza.
We betreden een sci-fi wereld op de tonen van reggaeton en de urban dance perreo. Twee brandende lichamen leiden ons door de landschappen van een vreemde wereld. Ze nemen ons mee op een verkenningstocht naar identiteit en queer geschiedenis vanuit het perspectief van een Midden-Amerikaanse migrant in Europa.
Espinoza verhuisde jaren geleden naar Brussel om een opleiding te volgen bij P.A.R.T.S. van choreografe Anne Teresa De Keersmaeker. Ondertussen werkte hij mee aan voorstellingen van o.a. François Chaignaud, Théo Mercier, Benjamin Abel Meirhaeghe, Peaches en The Subs. In zijn eigen werk verweeft hij performance, visuele poëzie en muziek met popcultuur en mainstream media.
Er wordt stroboscopisch licht gebruikt.
Concept, performance en tekst: Mario Barrantes Espinoza – Performance: Luis Javier Murillo Zúñiga – artistieke assisentie en tekst: Theo Livesey – dramaturgie en tekst: Martín Zícari – muziek en geluidsontwerp: Luis Miguel Ramírez aka DJ Amapola – lichtontwerp: Ryoya Fudetani – Wax sculpturen: Mona Oren – Silicone sculpturen: Moran Sanderovich – Video projecties: Federico Vladimir Strate Pezdirc – scenografie: Amalia Jaulin – kostuums: Nikos Kalaz – productie: Hiros – co-productie: Kaaitheater, Toneelhuis, VIERNULVIER, DeSingel, Kunstenwerkplaats, Perpodium – residencies: workspacebrussels, Kunstencentrum BUDA – in samenwerking met: KAAP, STUK – met de steun van de Vlaamse Overheid and the tax shelter of the Belgian Federal Government via uFund